Centraliseer je merkenbeheer

Een sterk merk verdient een sterke bescherming. Toch zien we vaak dat merkhouders hun merkregistraties bij verschillende merkenbureaus hebben ondergebracht. Dit kan leiden tot uitdagingen die je merk én strategie in gevaar brengen.

Gebrek aan overzicht

Met merken verspreid over verschillende bureaus kan het lastig zijn om deadlines, vervaldata en opposities goed te monitoren. Eén gemiste deadline kan in principe al betekenen dat je merkbescherming vervalt.

Inconsistente strategie

Elk bureau kan andere adviezen en methodes hanteren. Dit leidt vaak tot onregelmatigheden in de omschrijving, classificatie of bescherming van je merken in verschillende regio’s. Het resultaat? Een minder sterke merkenportefeuille.

De oplossing? Centraliseer je merkenbeheer

Door al je merkregistraties bij één betrouwbaar bureau onder te brengen, profiteer je van:

- Eén contactpunt voor al je vragen en acties.

- Eén duidelijk overzicht van je volledige portefeuille.

- Een uniforme en consistente strategie.

- Betere bescherming en efficiënter beheer van je merken.


Je merk is één van de belangrijkste activa van je bedrijf. Zorg dat het goed beschermd wordt. Heb jij jouw merken bij verschillende bureaus ondergebracht en zou je dat willen veranderen? Of twijfel je of jouw merkenportefeuille optimaal wordt beheerd? We denken graag met je mee! Neem vrijblijvend contact op.