Linguïstisch onderzoek

Wat betekent jouw merk in een andere taal?

Wil je weten wat jouw (nieuwe) merk betekent in andere talen?
Markeys biedt een uitgebreid linguïstisch onderzoek aan waarbij het nieuwe merk zorgvuldig wordt beoordeeld door native speakers in verschillende doeltalen. Het is van vitaal belang om voorafgaand aan de introductie van een nieuw merk in Nederland of internationaal te verifiëren dat het geen ongewenste associaties oproept of dubbelzinnige betekenissen heeft in andere talen. Onze ervaren merkadviseurs verstrekken op basis van de bevindingen van dit onderzoek een deskundig advies op maat. Hierbij wordt rekening gehouden met culturele nuances en linguïstische contexten, om ervoor te zorgen dat het merk een positieve en doeltreffende impact heeft op het beoogde publiek. Met ons grondige onderzoek ben je verzekerd van een merk dat wereldwijd goed ontvangen wordt en geen onbedoelde misverstanden veroorzaakt.

Wanneer kies je voor een Linguïstisch onderzoek?

  • Je wilt ongewenste associaties van je nieuwe merk vermijden.
  • Je wilt expertadvies op maat door ervaren merkadviseurs.
  • Je wilt verzekerd zijn dat je merk wereldwijd goed ontvangen wordt.
Interessant, ik wil meer weten
Scheldwoord in Ierland
"We kwamen erachter dat onze nieuwe naam in een dialect in Ierland een scheldwoord is. En voor een medicijn dat je ook in de UK wilt introduceren is dat niet handig! Gelukkig hadden we nog een definitief besluit genomen voor de naam en bleven de kosten beperkt". 
Geneesmiddelonwikkelaar
Linguïstisch merkonderzoek is essentieel
"Voor ons was een linguïstisch merkonderzoek voor de nieuwe bedrijfsnaam erg belangrijk. Op onze festivals komen veel buitenlandse bezoekers. Door de taalkundige nuances en culturele connotaties te onderzoeken wisten we dat de naam geen onbedoelde associaties had"
Directeur evenementenorganisatie

Merkenbureau Markeys: meer dan 35 jaar ervaring met linguïstisch onderzoek 


Ja, ik wil meer informatie over linguïstisch onderzoek