Onze geschiedenis
Merkenbureau Markeys is een zelfstandige en onafhankelijke merkspecialist op het gebied van merkonderzoek - inclusief linguïstisch onderzoek -, merkregistratie, (online) merkbescherming en merkadvies. Als merkenbureau werken wij voor veel verschillende (inter)nationale merkhouders, kleiner (MKB) en groter. Bovendien werken we samen met reclame- en communicatiebureaus en lokale agenten binnen en buiten de Europese Unie.
Merkenbureau Markeys is in 1985 opgericht als dochter van een communicatieadviesbureau. In het communicatiebureau werden vaak nieuwe merken ontwikkeld voor opdrachtgevers die geregistreerd moesten worden. Er ontstond een nauwe samenwerking met een merkenbureau en besloten werd dat alle nieuwe merken vooraf onderzocht moesten worden of ze vrij waren voor gebruik. Dit om teleurstellingen na de presentatie van de nieuwe merken te voorkomen! De toenmalige eigenaar van het communicatiebureau Lex Pauka gebruikte zijn merkenkennis steeds vaker in adviestrajecten voor de ontwikkeling, registratie en bescherming van nieuwe merken voor nieuwe doelgroepen. En zo ontstond een nieuwe dienst binnen het adviesbureau voor opdrachtgevers onder de naam Markeys. De naam Markeys is een samenvoeging van MARKETING en KEYS. Vanuit het gedachtengoed dat de sleutel voor succesvolle marketing een sterke en beschermd merk is. In het huidige logo zie je de sleutel op een schild terug. In 2005 werd het communicatieadviesbureau overgenomen door huidige eigenaar Martijn Schenning en zijn toenmalige partner Bas Wolters. Bas en Martijn maakte Markeys los van het adviesbureau en Markeys werd een zelfstandige BV.