Merkonderzoek en naamcreatie
Regelmatig krijg je als merkenmanager, marketeer of professional in de creatieve sector de vraag om een nieuwe naam voor een product, dienst of onderneming te ontwikkelen. Je hebt ervaring in het creatieve proces en de presentatie aan je interne of externe opdrachtgever. Je wilt natuurlijk voorkomen dat jouw nieuwe merk de eindstreep niet haalt, omdat er juridische bezwaren zijn. Lijkt de merknaam of het logo op een merk van iemand anders? Heeft het merk een betekenis in een andere taal? Of kunnen merken naast elkaar bestaan? Merkonderzoek gaat je helpen om de risico's te verkleinen en jouw succes te vergroten. Martijn Schenning, merkadviseur van Markeys en zijn collega merkgemachtigde Charlaine Finkers vertellen je in 1 uur alles wat je moet weten over merkonderzoek als je nieuwe namen creëert of presenteert!
Meld je gratis aan voor dit webinar en ontdek:
- Hoe je inbreuk op merk- en handelsnamen kunt voorkomen
- Welke 4 verschillende soorten merkonderzoek er zijn
- Hoe je de waren- en diensten klassen bepaalt
- Inclusief LIVE vraag- en antwoordsessie
Voor wie?
Merkenmanagers. ontwerpbureaus, marketingprofessionals, tekstschrijvers, taalcreatieven, bedrijfsadviseurs
en juridische dienstverleners.
Na het webinar
Tijdens het webinar is er ruimte om vragen te stellen. Na deelname van de webinar krijg je een checklist met tips over merkonderzoek toegestuurd. Het webinar is vrij toegankelijk. Je hoeft je alleen maar even aan te melden!
Reacties van deelnemers
“Dank voor de inspirerende voorbeelden in het webinar. Ik ga er verder mee in naamontwikkeling van een van mijn nieuwe producten."
“Het webinar was wel een beetje een wake up call. We moeten echt werk maken van het monitoren van onze merken, zeker nu we meer internationaal gaan."